Fatma Barbarosoğlu - Yaşadığımız Şehir

Normalde ilgimi çekmekten uzak bir kitap. Sevdiğim bir arkadaşımın hediyesi olunca ilk fırsatta okudum. Sanırım tür olarak seyahatnamenin bir değişiği gibi düşünüp otobüsname olarak düşünebiliriz.

Kitabın yazarı aynı zamanda bir köşe yazarı.

Kitabın bende bıraktığı his ile ilgili doğru kelimeyi bulamıyorum ama olumlu olmadığı kesin. Her biri birer ikişer sayfadan oluşan kısımlardan oluşuyor. Bu kısımların tamamına yakını yazarın şehir içinde yaptığı yolculuklar sırasında insanlar üzerindeki gözlemlerinden oluşuyor. Ben biraz daha karakteristik özellikler bilimsel verilerle analiz edilseydi severdim diye düşünüyorum ki kendisi internette sosyoloji doktoru olarak lanse edilmiş, ancak daha çok yazarla 5 çayında dedikodu yapıyormuşuz gibi hissettim.

Bir konu olmadığı için altını çizdiğim bir kaç cümlesini paylaşmak istiyorum.

Hz. Ali'nin (r.a.) "Para gurbeti vatan, yokluk vatanı gurbet yapar" sözü turist denilen insanın onca yolculuk müptelalığına rağmen neden hiçbir ruhi merhale kat edemediğinin ipuçlarını ne güzel vermekte. İşte bu yüzden olsa gerek gerçek sefer vücudun seferi değil kalbin seferi olarak görülmüştür. Beden bir bölgeden diğer bölgeye giderek yolculuk yaparken, kalp bir sıfattan diğer sıfata yükselmek şeklinde sefer eyler.

Sayfa Sayısı:141
Yayınevi: Profil

Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother