Fyodor Dostoyevski - Timsah

Uzun süredir niyetlendiğim ama her nedense ertelediğim sesli kitap dinleme planımı nihayet gerçekleştirdim. Kitap okumak bazılarımıza boş zaman aktivitesi ya da zaman kaybı olarak gelebiliyor. Bu yüzden bir de profesyonellerin o güzel seslerinden emek verilerek hazırlanmış sesli kitapları deneyebilirsiniz. Bu işi birçok kişi denemiş ama bence sesi tok olan, yormayan, söylenenleri gözümüzde canlandırabilen kişilerden dinlemeyi tercih ederseniz seveceğinizi düşünüyorum.

Ben "Sesli Kitap Dükkanı" kanalından Mehmet Atay tarafından seslendirilen Timsah'ı seçtim.

Timsah, Kafka'nın meşhur Dönüşüm'ü ile kıyaslanıyor. Daha okumadığım için bilmiyorum fakat Dönüşüm'de hamam böceğine dönüşme olayı varmış. Timsah ise bir adamın büyük bir timsah tarafından yutulmasını ve o hayvanın içinde yaşamaya başlamasını anlatıyor. 

Timsah tarafından yutulan Ivan, timsahın içinden konuşur ve arkadaşı Aleksey'den yardım ister. Ama bu yardım isteği onu timsahın içinden çıkarmaları değil bu durumda yapılacak en uygun davranışın ne olduğunu bir tanıdıklarına sormasıdır. Bu tanıdığın duruma bakış açısı ve sunduğu çözüm yolları ise oldukça enteresandır. 

Aşağı yukarı 50-60 dakikalık bir ses kaydı. Ben bu yöntemi eğlenceli buldum. Tavsiye ediyorum. 

Hoşçakalın!✋  


Yorumlar

En çok okunanlar

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother