Khaled Hosseini - Bin Muhteşem Güneş

Yoğun yazılım eğitimlerim yüzünden 5 ayda bitirebildiğim ama enteresan bir şekilde hiç kopmuşluk hissi yaşamadığım bir hikayeydi. Yazarın Uçurtma Avcısı kitabından sonra yine onun kadar etkileyici bir kitabı olabileceğini düşünmemiştim. Biliyoruz ki yaşanan kötü olaylar sanatçılara ilham verebiliyor. Afganistan'ın yaşadığı kötü günler de Khaled Hosseini (Halid Hüseyni) üzerinde bu etkiyi göstermiş.

Suçu evlilik dışı doğmak olan Meryem'in çocukluk yıllarıyla başlıyor kitap. Okurken ya ben onun yerinde olsaydım ne olurdu diye düşünmekten kendimi alamadım. Meryem'in annesi evin hizmetçisi, babası da evin Bey'i olduğu için kız ve anne gözden uzakta yaşamak zorunda kalıyor. Babasının getirdiği hediyeler, verdiği vaatler Meryem'in gözünde onu ulaşılmaz, mükemmel bir adam konumuna getiriyor. Ama yaş ilerledikçe bir şeylerin sorgulanma zamanı da geliyor.

Bir yanda Meryem bunları yaşar ve yaşlanırken diğer yanda yine küçük bir kız çocuğu Leyla'nın hikayesi başlıyor. Savaş Leyla'nın da tüm hayatını değiştiriyor ve bu iki kadının yolları hiç olmayacak bir şekilde kesişiyor. 

Çok fazla dram ve biraz da olsa umutla ilerleyen bir kitap. Uçurtma Avcısı'nın gölgesinde kalmış olsa da en az onun kadar iyiydi. Zekice kurgulanmış ve olmayacak olaylar birbiriyle çok mantıklı bir şekilde bağlanmış. Yazarın diğer kitaplarının da okunmaya değer olduğunu düşünüyorum.

Yayınevi: Everest Yayınları (Midi Boy)
Sayfa Sayısı: 471
Türkçesi: Püren Özgören

Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother