Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna

Bazı yazarların kitaplarını tereddütsüz okumaya başlayabiliyorum ve Sabahattin Ali de bunlardan bir tanesi. Gerçi ben adı yüzünden spekülasyonlara sebep olduğu için listeme almıştım =)

Yazar her şeye rağmen bu sefer de beni yanıltmadı ve okuma süresince sonunu hep merak ettiğim, gereksiz uzatılmamış güzel bir romandı.

Ben en çok konusunu merak etmiştim o yüzden kısaca size de bahsedeyim. Aslında 3 kişi var bu romanda en çok önem arz eden. Birincisi anlatıcımız, ikincisi kitaba ismini veren Maria (Madonna) ve üçüncüsü diğer anlatıcımız. Bu kitapta iki anlatıcı var çünkü tamamına yakınında birinci anlatıcı Raif isimli ikinci anlatıcının defterine yazdığı anısını okuyor. 

Almanya'ya sabun üretme sanatını öğrenmeye giden Raif bir sanat galerisini gezdiği sırada etkisinden günlerce çıkamadığı bir tablonun başında çivilenmiş gibi kalır. Bundan sonraki tek amacı bir an önce o sergiye gidip kendisini çok derinden etkileyen bu tablonun başında ne kadar mümkünse o kadar vakit geçirmek olur. Daha ne kadar devam etmeliyim bilmiyorum ama Raif kendisini bu denli etkileyen tablodaki kadının aslında yaşayan biri olduğunu öğrenir ve hayatını Madonna'dan öncesi ve sonrası olarak yaşamaya başlar. Almanya'ya gelme amacını tamamen unutur ve sadece Maria ile daha fazla zaman geçirmeye adar. Ama birgün Türkiye'den gelen kötü bir haber ile geri dönmek zorunda kalır ve sonraki 10 yıl adeta ölü gibi yaşar. İşte ilk anlatıcımız ile bu sırada tanışır. 

Çok sessiz, kimsenin aşağılamalarına ses çıkarma zahmetine girmeyen, hayattan zerre kadar bile zevk almayan Raif'in nasıl bu hale geldiğini okuyacaksınız.

Ben eski Türkçe kelimeler kullanılarak yazılan kitapları çok severek okuyorum. Konu bütünlüğü olarak da başarılı buldum. İçimizdeki Şeytan ile kıyasladığımda kesinlikle çok daha iyiydi.


Sayfa Sayısı: 160
Yayınevi: Yapı Kredi

Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother