Californication


Californication'ı imdb gibi izleyici yorumları barındıran birçok sitede gördüğüm ve övgüyle bahsedildiğini fark ettiğim için izledim. İlk birkaç bölüm konusu ne şimdi bunun diye sorguladım ama dur biraz daha izleyeyim çıkar bir şeyler diye diye ilk sezonu bitirdim. Sonrasında belki bu sezon bir konu vardır diye izlemeye devam ettim ve böyle böyle 7 sezon geçti. Kitaplarda ve dizilerde yarım bırakamama huyum yüzünden an itibariyle finalini  de izleyip kurtulmuş bulunuyorum. Bahsettiğin kadar kötü müydü derseniz 5. sezondan sonra daha tahammül edilebilir olduğunu söyleyebilirim ama asla neden bu kadar yüksek puana layık görüldüğünü anlayamıyorum. Merak eder de izlerseniz ilk bölümde ne gördüyseniz kalan bölümler de aynen o şekilde devam ediyor olacak.

İyi yönlerini hatırlamaya çalışıyorum da siyahi oyuncuların girmesiyle espri kalitesinin arttığını söyleyebilirim. Hank'in siyahi oyuncuyla konuşurken ayy (alright) ı kullanması gibi ince espriler beni güldürdü mesela. Cinsiyeti belli olmayan karakterle ilgili aynı espriyi on defa yaptılarsa da onunu da iyi buldum ve buna da her defasında güldüm. Bunun dışında sahne geçişlerinde solo gitar kullanılması Hank'in monoton sesinden sonra iyi geliyordu. Son sezonlarda bölümler konu olarak daha bütünsel olmaya başladı. Bu kadar boş yapmak bize bile fazla azıcık değişiklik yapalım demişler ve seneryoda köklü değişiklikler yapmışlar mesela ana karakterlerden Karen nerdeyse sadece mutfak tezgahında yemek yapmakla meşguldü. Güzelim kadını çocuklar duymasın Emine seviyesine çektiler. Bunun dışında Beca ve Karen birbirinden çok farklı tipler gibi duruyorlar ama mimiklerinin gerçek anne-kız gibi benzemesine defalarca şahit oldum. Ayrıca dizinin ufak bir kısmına Marilyn Manson'ı dahil etmeleri güzel olmuş.

Genel olarak izlenimlerimi söyleyeyim; tamamen argo cümlelerle konuşuyorlar. insanlar yorumlarda ne kadar gerçekçi olduğundan bahsetmiş ama nerede yaşadıklarını merak etmedim değil.. Her sezonda 12 bölüm var ve bir insan bunların 1/12sini bile zor yaşar.

Son sezon konu bulmak için iki yeni karakter eklemeleri hakkında ne hissedeceğimi bilmiyorum çünkü dizi zaten baştan aşağıya amaçsız ilerlerken sahnede kimi gördüğüm çok önemsizdi.
Hank karakterini, bütün kadınların görür görmez etkilendiği, sürekli zekice laflar söyleyip ben bu cümleleri kurmak için çaba bile sarfetmiyorum tavrında kurgulamışlardı ve beni bir zerre bile etkilemedi. Bana diziyi izleten iki karakter Karen ve Becca vardı ama onlar da son zamanlarda kaybolup gittiler. Daha ne diyebilirim bilmiyorum. Biri bana gelip bir diziyi bu kadar kötülese merakımdan gider izlerim o yüzden devam etmiyorum. Başka bir şey izleyin derim yine de =)

Yayınlanma tarihi: 2007-2014
Süre: 28 dk.
Bölüm Sayısı:84

Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother