Franz Kafka - Dönüşüm

Bu aralar Kafka ile çok içli dışlı oldum ama tesadüfen böyle denk geldi :)

K.'nın en iyi ilk üç eseri arasında tartışmasız en bilineni Dönüşüm'dür ve 100 temel eser arasına alınmıştır.

 Gregor Samsa isimli bir pazarlamacının sabaha kocaman bir böcek olarak uyanmasıyla başlıyor. En başta yeni vücut yapısıyla yataktan nasıl kalkacağını hesaplamaya çalışıyor ve bu durum ister istemez okuyucuyu da strese sokuyor ki ben zaten "canım yaa:(" diye diye okumaya başladım ve böyle devam etti.😳 

Daha sonraki süreç ailesinin onunla yaşamaya çalışmasıyla ve çoğu zaman bunu becerememesiyle devam ediyor. 

Kafkavari deyimini her lisana kazandırmış bu adamın yazılarını okurken insana hissettirdiği garip hissi tarif etmekte zorlanıyorum ama yaşamayı çok seviyorum. Okumanızı tabi ki tavsiye ederim.😊


Yayınevi: Bildiğin Kitap - BK
Sayfa Sayısı: 83
Türkçesi: Semiha Yücesoy

Yorumlar

  1. Gerçekten harika bir kitaptı, hele ki o sonu gerçekten yürek burkuyor.

    YanıtlaSil
  2. Kafka'nın bütün kitaplarında aynı hissi yaşıyorum bence onun eşi benzeri yok.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother