Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu

Bir genç kızın sevdiği adamın okuyacağını umarak yazdığı günlüktür Çalıkuşu.
Benim ve birçoklarının çocukluk kahramanı Feride'nin öyküsü...

Ortaokuldayken okuma saatlerinde tanıştığım kitaptır. Geçenlerde bir kez daha okuma şansı buldum. Bu öyle bir kalemle yazılmış ki okurken Feride'nin ta kendisi oluveriyorsunuz. Açıkçası kitabın bir erkek tarafından yazıldığına hala inanamıyorum çünkü "kadın ruhundan anlamak" her erkeğe nasip olmaz herhalde =) Öyle ki Feride yaşadığı olaylara ne tepki verse ya da neler hissetse ben olsam ben de böyle yapardım diyerek okudum. Aslında bu kitabı bu yüzden seviyorsunuz. Dedim ya Feride oluveriyorsunuz...

 Kendi ayakları üzerinde durmak zorunda olan eğitimli bir kadındır.
Evli, bekar, genç, yaşlı fark etmeksizin mahalledeki erkeklerin dikkatini güzelliği ile çektiği için bir türlü aynı yerde uzun süre kalamaz.
 Hayat ona sevdiği adamın ihanetiyle sevmediği adam(lar)ın sadakatini sunar, ne acı.
Bu ve buna benzer birçok yaşanmışlık var.

Ben baştan sona zevkle okudum. özellikle nikah sonrası doktorla geçirdiği gün yaptıkları muhabbet esnasında hem ağlıyor hem gülüyordum =) Sonu ise hayal bile edemeyeceğim kadar güzeldi. Bu arada şunu da eklemeliyim: Feride'nin İstanbul günlerine özenip Anadolu günlerini önemsizmiş gibi okumayın. Çünkü onun güçlü karakteri bu sıkıntılı günlerde gizli. Dizisi de çekilmişti ama sarışın olarak tasvir edilen Kamran'ı Burak Özçivit'in oynadığını duyunca izlemeye tenezzül bile etmedim =)

Yayınevi: İnkılap Kitabevi
Sayfa Sayısı: 544


Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother