N. H. Kleinbaum - Ölü Ozanlar Derneği

Welton Akademisi oldukça sıkı kuralların işlediği, gelenekselleşmiş yapının dışına bir adım dahi çıkmayan son derece disiplinli bir okul. Daha ilk dakikadan disiplin, gelenek, yetkinlik ve onur ilkeleri yeni başlayan öğrencilerin hafızasına kazınıyor. 
 Aileler erkek çocuklarını bu okula yatılı olarak vererek en iyi üniversiteleri kazandırma sözünü müdürden alıyor. Adeta askeri disiplin ile işleyen okulda "anı yaşamak" hiçbir zaman mümkün olmuyor. Ta ki okula gelen yeni edebiyat öğretmeni Mr. Keating derslere girene kadar. 

Yeni öğretmen farkını ilk dakikalardan hissettirir. Ona ya Mr. Keating ya da oh captain my captain diye seslenebilirsiniz. 
Artık bir şiiri anlamak için ölçüm araçlarına ihtiyacınız yoktur. Tutkularınız ve hisleriniz sizi yönlendirecektir. 
Şunu da unutmamanız lazım; asıl önemli olan ne istediğinizdir, ailenizin ya da okulunuzun ki değil. Carpe Diem! (Anı yaşa).

"Ormanda yol ikiye ayrıldı ve ben hep daha az kullanılanı seçtim. Bu hayatımdaki tüm farkı yarattı."

"Ormana gittim; çünkü bilinçli yaşamak istiyordum. Hayatı tatmak ve yaşamın iliğini özümsemek istiyordum. Yaşam dolu olmayan her şeyi bozguna uğratmak ve ölüm geldiğinde aslında hiç yaşamamış olduğumu fark etmemek için." 

Kitapta çok sayıda karakter var. En fazla göze çarpanlardan birisi Todd Anderson. Abisinin gölgesinde kalmış özgüven problemi yaşayan bir öğrenci. Neil; Todd'un oda arkadaşı. Onun aksine özgüvenli ve sosyalliği seviyor ama babası tarafından ders dışı meşguliyetleri kati surette yasaklanıyor. Benim en sevdiğim karakter ise Charlie oldu. Her şeyi dalgaya alan ama aralarında en güvenilir olan kişi o. Daha başka karakterler de var elbette.

Ölü ozanlar derneği ise Mr. Keating'in öğrencilik yıllarında da var olan, okulun katı kurallarından sıkılınca özgürce şiir okumak ve eğlenmek için öğrenciler tarafından kurulan gizli bir topluluk. Belli dönemlerde bir mağarada toplanıyorlar. Gerçek duyguları, gülümsemeleri, mutlulukları burada yaşıyorlar. Bahsettiğim öğrenciler de bu geleneği tesadüfen öğrenip tekrar hayata geçiriyorlar. 

Çoğunlukla kitabını okuduktan sonra ona uyarlanmış filmleri izlemek tat vermez. Bence filmi kitabı tamamlamış ki ben böyle hayal etmemiştim demedim hiç.


Yayınevi: Bilge Kültür Sanat
Sayfa Sayısı: 136
Türkçesi: Nurten Hatırnaz



Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother