John Steinbeck - Fareler ve İnsanlar

Neden bilmiyorum önceleri ince kitapları çocuk kitabı olarak yaftalardım. Hatta ortaokulda bile ince kitap okumazdım. 25 yaşındayım ve daha yeni yeni bu çizgiden çıkıyorum =) Bunu da Fareler ve İnsanlar ile başardım.

"Yalnızlığa terk edilmiş umarsız insanların öyküsü..."

Hikayemiz George ve Lennie adındaki iki arkadaşın başından geçen olayları anlatıyor. George sıradan herhangi bir kısa dönem işçisi. Lennie ise iki üç kişinin yapabileceği işi tek başına yapabilen ama konu zekaya gelince çocuktan bile beter olan bir karakter. 

Fareler ve İnsanlar hakkında yazılanları okuduğumda iki iyi arkadaşın birbirini her koşulda koruduğu ama kaderin bir oyunuyla sonlarının çok farklı yazıldığını düşünmüştüm. Okuduktan sonra bu yorumlara hak vermenin yanında bazı çelişkilere de düştüm. 

İnsanları önemsememizin nedeni onları gerçekten sevmemiz mi?

Dostlarımızı ölümüne savunduğumuzda aslında söz konusu farkında olmasak bile kendi çıkarımız mı?

Cevaplayamadığım soru ise; Lennie gerçekten suçlu mu? =) 

Bazen cevapları bulma işini bize bıraktıkları için yazarlara kızmıyor değilim =)

Yayınevi: Remzi Kitabevi
Sayfa Sayısı: 110
Türkçesi: Ayşegül Çetin Tekçe

Yorumlar

En çok okunanlar

Fyodor Dostoyevski - Timsah

Jack London - Yıldız Gezgini

How I Met Your Mother